صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: خادم المهدی (عج)

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 367
بازدید کل : 56603
تعداد مطالب : 133
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


Alternative content









.

پرده خوش امد گویی GET COD

.


☼ ساخت کد صوتی ادعیه برای وبلاگ ☼

جوان ناب

Online User








پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


خطبه ی بدون نقطه حضرت علی ابن ابیطالب (ع)

امام علی علیه السلام

خطبه ی بدون نقطه حضرت علی ابن ابیطالب (ع)

الحمد لله اهل الحمد و ماواه،و له اوکد الحمد و احلاه،و اسعد الحمد و اسراه،و اطهر الحمد و اسماه،و اکرم الحمد و اولاه.الواحد الاحد الصمد لا والد له و لا ولد.سلط الملوک و اعداها و اهلک العداة و ادحاها،و اوصل المکارم و اسراها،و سمک السماء و علاها،و سطح المهاد و طحاها،و اعطاکم ماءها و مرعاها،و احکم عدد الامم و احصاها،و عدل الاعلام و ارساها. الا له الاول لا معادل له،و لا راد لحکمه لا اله الا هو الملک السلام المصور العلام الحاکم الودود،المطهر الطاهر،المحمود امره المعمور حرمه المامول کرمه. علمکم کلامه و اراکم اعلامه،و حصل لکم احکامه،و حلل حلاله و حرم حرامه،و حمل محمدا الرسالة،و رسوله المکرم المسود المسدد الطهر المطهر،اسعد الله الامة،لعلو محله،و سمو سؤدده و سداد امره و کمال مراده. اطهر ولد آدم مولودا،و اسطعهم سعودا،و اطولهم عمودا،و ارواهم عودا،و اصحهم عهودا،و اکرمهم مردا و کهولا.صلاة الله له و لآله الاطهار،مسلمة مکررة معدودة و لآل ودهم الکرام،محصلة مرددة مادام للسماء امر مرسوم و حد معلوم. ارسله رحمة لکم،و طهارة لاعمالکم،و هدوء دارکم،و دحور عارکم،و صلاح احوالکم،و طاعة لله و رسله،و عصمة لکم و رحمة. اسمعوا له،و راعوا امره،و حللوا ما حلل،و حرموا ما حرم،و اعمدوا رحمکم الله لدوام العمل،و ادحروا الحرص و اعدموا الکسل،و ادروا السلامة و حراسة الملک و روعها،و هلع الصدور و حلول کلها و همها. هلک و الله اهل الاصرار،و ما ولد والد للاسرار،کم مؤمل امل ما اهلکه،و کم مال و سلاح اعد صار للاعداء عده و عمده.اللهم لک الحمد و دوامه،و الملک و کماله،لا اله الا هو،وسع کل حلم حلمه،و سدد کل حکم حکمه،و حدر کل علم علمه. عصمتکم و لواکم و دوام السلامة اولاکم،و للطاعة سددکم،و للاسلام هداکم،و رحمکم و سمع دعائکم و طهر اعمالکم و اصلح احوالکم. و اساله لکم دوام السلامة،:و کمال السعادة،و الآلاء الدارة،و الاحوال السارة،و الحمد لله وحده

تــــرجمه:

سپاس از آن خداوندی است که پادشاهی ستوده و مالکی پر مهر، صورت گر هر مولود و پناهگاه هر مطرودی است. گستراننده بستر زمین و استوار کننده کوهها و فروفرستنده بارانها و آسان کننده نیازها (و آرزوها) است.

دانا و آگاه به همه رازها و درهم کوبنده پادشاهان و نابودکننده آنهاست. در هم پیچنده (:و پایان بخش) روزگاران و برگرداننده آنهاست. اوست که هر چیز را وارد دَور می نماید و از دور خارجش می گرداند. عطایش همه چیز را فراگرفته و ابرِ سخایش کمال یافته و فروباریده و خواسته ها و آرزو(های بندگان) را برآورده است. و (به حکمتش) ریگزارها را گسترد و به ریگ آراست.
ستایش می کنم او را، ستایشی که امتدادش بلند (:و بی انتها) است؛ و یگانه اش می شمارم بدان گونه که (پیامبرِ) پر تضرّع و ابتهال یگانه اش می شمرد. و اوست خداوندی که امّتها را خدائی جز او نیست. آنچه که او استوار و مرتّب نمود کسی نیست که درهم ریزد.
محمّد را – به عنوان نشانه هدایت اسلام و پیشوای زمام داران (:و پیشوایان)، و اصلاح گر توده ها و تعطیل کننده احکام (:و رسوم بتهایی چون) وَدّ و سُواع – فرستاد. او (نیز تعالیم رسالت را) ابلاغ نمود و تعلیم فرمود (هر حکمی که لازم به بیان بود بدان) حکم نمود و (مبانی را) محکم ساخت؛ و اصول اساسی را پایه گذارد و زمینها(ی عملی اش را) مهیّا ساخت، و بر وعده ها(ی بشارت) تأکید ورزید و انذار و بیم داد.
خداوند اِکرام (خویش) را برای او پیوسته سازد و سلام (:و درود) را ملازم روانش گرداند، و آل و اهل بیت بزرگوارش را رحمت عطا کند، تا وقتی که کواکب می درخشد و بچه شتر مرغ می دود و ماه طلوع می کند و بانگی به گوش می رسد.
خداوند حفظتان کند. شایسته ترین اعمال را انجام دهید، و به مسیرهای حلال روید، و حرام را کنار افکنید و ترک گویید، به فرمان خدا گوش فرا دهید آن را به خاطر بسپارید و پیوند با خویشان را محکم نمایید، و مراعاتشان نمایید، و با هوسها مخالفت ورزید، و آنها را از خود دور کنید.
با اهل درستی و تقوا وصلت نمایید و از اهل لهو و آز ببُرید. این کسی که در پی وصلت با شماست از پاکزاده ترین آزادگان و شریفترین آنان، و شیرین (:و محبوبترین) آنان در (تبار و) خواست گاه.
آگاه باشید؛ که او اینک آهنگ شما را نموده، به حریم شما وارد گشته تا عروس گرامی (از تبار) شما را بگیرد و مهریّه اش را همان مهری قرار می دهد که رسول خدا، برای (همسرش) امّ سلمه قرار داده است، با اینکه این بزرگوار یهترین دامادی بود که فرزندانی را به ودیعه نهاد و آنچه را که خواست بدست آورد (و کسی از وصلتش امتناع نمی کرد). و هر که به او همسر داد، دچار سهو و اشتباه نشد و بر آن که با او پیوند نمود خرده ای گرفته نشد و خسارتی ندید.
از خداوند برایتان مسئلت می کنم که پیوندتان را ستوده گرداند و امدادش را به شما مداوم کند و به هر یک را آن چه مایه صلاح کار و آمادگی برای سرانجام و معادِ اوست الهام نماید.
و ستایش همیشگی مخصوص آن ذات (یکتا)ست و مدح و ثنا از آنِ رسول او احمد

برگرفته از وبلاگ http://emamali.blogfa.com/



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در شنبه 11 مهر 1394


در دوره حاکمیت علی بن‌ابی‌طالب ع اتفاقا روز عید غدیر با جمعه مصادف شد. مسلمانان حضور چشم‌گیری پیدا کردند و آن حضرت برای اقامه نماز جمعه و خواندن خطبه‌های آن در برابر مردم قرار گرفت.

حسین بن‌علی ع می‌گوید: پنج‌ساعت از روز گذشته بود[قبل از اذان ظهر]، که پدرم خطبه‌ها را آغاز کرد. او نخست به حمد و ثنای حضرت حق پرداخت، صفات ربوبی‌اش را برشمرد، حاکمیت مطلق را از آن وی دانست، نعمت‌هایش را مورد توجه قرار داد و بعد خطاب به مردم فرمود:

خداوند تعالی امروز دو عید بسیار بزرگ [جمعه و غدیر] را برای شما در یک زمان قرار داده است. دو عیدی که هر یک فلسفه وجودی دیگری را تکامل می‌بخشد و به وسیله هر یک هدایت در دیگری اثر می‌بخشد...

سپس فرمود: توحید و ایمان به یگانگی خداوند پذیرفته نمی‌شود مگر با اعتراف به نبوت پیامبرش محمد صلی الله علیه و آله و دین و شریعت محمد صلی الله علیه و آله پذیرفته نمی‌شود مگر با قبول ولایت امر کسی که خدا فرمان ولایتش را داده است و همه این امور سامان نمی‌پذیرد مگر بعد از توسل و تمسک به اهل ولایت.

علی علیه السلام سپس فرمود: خداوند در روز غدیر (1) آنچه درباره منتخبین خود اراده کرد بر پیامبرش فرو فرستاد، به او فرمان داد تا ولایت و وصایت را ابلاغ کند و مجال را از کافران و منافقان بگیرد نگران گزند دشمنان نباشد.
روز غدیر قدر و منزلت بسیار دارد، در آن روز گشایشهای الهی فرا رسیده و حجتش بر همه تمام شده است.
امروز(روز غدیر) روز روشنگری و اظهار عقیده از جایگاه بلند و روشن است، امروز روز تکامل دین و روز وفای به عهد است. غدیر روز شاهد (2) [رسول الله صلی الله علیه و آله ] و مشهود [علی بن‌ابی‌طالب علیهما السلام] است، روز در هم ریختن پیمانهای زیر پرده کفر و نفاق است، روز آشکار شدن حقایق اصیل اسلام است، روز ذلت و خواری شیطان است، روز استدلال و برهان است، روز جدا شدن صفوف کسانی است که آن را تکذیب می‌کردند.
امروز بزرگترین روزی است که عده‌ای از شما از آن اعراض کردید، روز هدایت و امتحان بندگان خداست، روز آشکار شدن کینه‌های نهفته در دلها و سینه‌هاست، روز عرضه نصوص [سخنان بدون ابهام پیامبر صلی الله علیه و آله ] بر افراد مؤمن و دلباخته [اهل الخصوص] است، غدیر روز شیث پیامبر علیه السلام است، روز ادریس و یوشع و شمعون و ...

 

 

منشور علوی علیه السلام در عید غدیر :

امیر مؤمنان علیه السلام در قسمت آخر خطبه فرمود: رحمت‌خدا بر شما ای مسلمانان، بعد از برگشت از این اجتماع بزرگ امروز [غدیر] را عید بگیرید: [و با انجام امور ذیل آن را بزرگ بشمارید].

 

الف) نعمت را بر افراد خانواده و خویشاوندانتان گسترش دهید و نیکی و بخشش پیشه کنید. (3)

ب) به برادران دینی خویش به قدر توان نیکی و بخشش کنید. (5و4)

 

ج) خدای را در برابر نعمتهایی که به شما ارزانی داشته، شکرگزار باشید.

د) کنار یکدیگر جمع شوید تا خداوند اجتماع شما را فراگیر و گیراتر سازد.

 

ه) به یکدیگر نیکی کنید تا خداوند به شما الفت و مهربانی بیشتر عنایت کند.

و) نعمت‌های الهی را به یکدیگر تبریک و تهنیت گویید همان طور که خداوند [در این روز] با اعطای اجر و ثوابی بیش از دیگر اعیاد به شما تهنیت می‌گوید. بعد فرمود: کمک‌های مالی به دیگران در امروز (غدیر) به اموالتان برکت می‌بخشد و بر عمرتان می‌افزاید: مهربانی به دیگران سبب رحمت و عنایات حق خواهد شد.

 

ز) با خوش‌رویی و شادمانی یکدیگر را در آغوش بگیرید.

ح) خداوند را بر توفیقات خویش سپاس گویید.

 

ط) از فقرا و ضعیفانی که چشم به کمک شما دارند دیدن کنید، به زیارتشان بروید و با آنان در خوراکشان همراه شوید.

بعد حضرت فرمود: یک درهم کمک به فقرا در روز عید غدیر با دویست‌هزار درهم برابر است، بلکه بیشتر خواهد بود.

 

ی) وقتی یکدیگر را ملاقات کردید مصافحه کنید، به هم تبریک بگویید و سلام کنید، که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به من چنین فرمان داد.(6)

پی‌نوشت‌ها:
1- از روز غدیر خم در روایت تعبیر به «یوم الدوح‌» شده است که این واژه هم در روایات و هم در اشعار به کار گرفته شده است. (بحارالانوار، ج 94، ص 115).
2 و 3 - تفسیر شاهد و مشهود را می‌توان در موارد ذیل یافت: اصول کافی، ج 1، ص 425، ح‌69; بحارالانوار، ج 35، ص‌386، ح 1; ج‌36، ص 114، ح 61.
4 و 5 - در ترجمه عبارات تلفیق شده است.
6- بحارالانوار، ج 95، ص 118 - 112، ح 8، مقداری از خطبه امیرالمؤمنین علیه السلام توسط امام حسین علیه السلام نقل شده و ما آن را ترجمه و تلخیص نمودیم.

 

برگرفته از وبلاگhttp://alivaresenabi.blogfa.com



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در شنبه 11 مهر 1394


 

Asemooni.com

what-day-is-eid-fitr

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند. پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و فردایش) تعطیل است



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در پنج شنبه 25 تير 1394


سخنان پیامبر درباره ماه مبارك رمضان

 

سخنان پیامبر درباره ماه مبارك رمضان



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 27 خرداد 1394


فضيلت ماه مبارك رمضان

فضيلت ماه مبارك رمضان



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 27 خرداد 1394


ماه رمضان

 

http://ya-hidar.loxblog.com/ وبلاگ یاحسین



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 27 خرداد 1394



خمس خصال یفطرن الصائم، و ینقضن الوضوء
1)  الکذب،
2) و الغیبة
3) و النمیمة
4) و النظر بشهوة،
5) و الیمین الکاذبة‏

رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:
پنج صفت است که روزه را باطل می کند و وضوء را می‏ شکند:

دروغ و غیبت و سخن چینی و نظر شهوت انگیز و قسم دروغ




--------------------------------------
نهج الفصاحه، حدیث 1459


نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 27 خرداد 1394


 

 


و قَد رُوِیَ أیضا فی ذلِكَ أنَّكَ إذا كُنتَ تَتَمَكَّنُ مِنَ الصَّلاةِ و تَعقِلُها
و تَأتی بِها عَلى حُدودِها قَبلَ أن تُفطِرَ، فَالأَفضَلُ أن تُصَلِّیَ قَبلَ الإِفطارِ

روایت شده كه: هر گاه مى ‏توانستى نماز را آگاهانه و با همه حدود و آدابش،
پیش از آن كه افطار كنى بخوانى، بهتر آن است كه قبل از افطار كردن، نماز بخوانى.
و اگر از كسانى بودى كه دلت پیش ِ افطار كردن بود و میل تو، تو را از نماز مشغول مى ‏كرد،
اوّل، افطار كن تا وسوسه نفْس ِ ملامتگر از تو برهد،
جز این كه شرط است كه پرداختن به افطار پیش از نماز، سبب نشود كه وقت نماز بگذرد.



----------------------
المقنعة صفحه 318


نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 27 خرداد 1394


روزه قلب

قال مولانا امیرالمومنین علیه السلام
صِيامُ الْقَلْبِ عَنِ الْفِكْرِ فىِ الاْثامِ اَفْضَلُ مِنْ صيامِ الْبَطْنِ مِن الطَّعامِ

اگر قلب‌ از فكر و انديشه‌ گناهان‌ روزه‌ بگيرد،
برتر از روزه‌ ی شخص‌ از غذاست..



---------------------------------------------------
غرر الحكم و درر الكلم، حديث5873


نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 27 خرداد 1394


درهای رحمت الهی

پيامبر اكرم صلی الله علیه وآله :      

       
      إنَّ أبوابَ‏‌السَّماءِ تُفتَحُ في أوَّلِ‌‏لَيلَةٍ مِن شَهرِ رَمَضانَ ولاتُغلَقُ إلى آخِرِ‌لَيلَةٍ مِنهُ؛      
       
      درهاى آسمان در شب اول ماه رمضان گشوده مى‌‏شود و تا آخرين شب اين ماه بسته نمى‌‏شود      
      



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 27 خرداد 1394


کلیپ نیمه شعبان ۱۴۳۵-علی فانی

بر روی تصویر کلیک نمایید...



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 5 خرداد 1394


فضیلت واعمال ماه شعبان
  تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com
اعمال مشتركه ماه شعبان

1 - مناجات شعبانيه ، مناجات معروفى است و اهلش به خاطر آن با ماه شعبان ماءنوس شده و به همين جهت منتظر و مشتاق اين ماه هستند. سزاوار است كه اين مناجات در تمام ماه خوانده شود.

باتشکرفراوان از وبلاگ کریم کبریا http://karimekebriya.blogfa.com 

به ادامه مطالب تشریف ببرید ...



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در سه شنبه 5 خرداد 1394


اعیاد شعبانیه مبارک باد

 

باتشکر فراوان از وبلاگ معارف اسلامیhttp://alimohammadi1339.blogfa.com 

 

به ادامه مطالب تشریف ببرید ...



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در سه شنبه 5 خرداد 1394


ولادت امام علی(ع) مبارک باد

بر روی تصویر کلیک نمایید. یاعلی مدد



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در جمعه 11 ارديبهشت 1394


مدح بسیار زیبای امام علی (ع)

بر روی تصویر کلیک نمایید. یاعلی(ع)



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در جمعه 11 ارديبهشت 1394


عناوین مقالات درس بررسی موارد خاص

باعرض سلام وادب خدمت دوستان گرامی:

باتوجه به اینکه برخی از دوستان مقالاتی را پیدا میکنند ،بر روی آن کار میکنند وبعد می فرستندو احتمالا تکراری میباشند، لیستی از مقالاتی را که تا کنون در کلاس ارائه شده است را در ادامه مطالب مشاهده نمایید.

ضمنا یادآوری میگردد که موضوعات تکراری حتی شامل یک بخش از موضوع هم میباشد:

مثلا در مقاله ای که در آن کلمه مدیریت سود آمده، نبایددر دیگر مقالات چنین کلمه ای باشد و در صورت تکراری بودن عناوین مقالات خود دانشجو بایستی پاسخگوی استاد باشد.

موفق و پیروز باشید. محمد وحید راهزانی        

mv.rahzani@gmail.com    

به ادامه مطالب رجوع نمایید ...



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در جمعه 11 ارديبهشت 1394


اعمال ماه رجب المرجب

سی و یکم فروردین ماه، اول ماه رجب است که با روز دوشنبه مصادف شده است، اولین روز از ماه های قمری که همزمان با روز دوشنبه باشد اعمالی دارد ...

 

 

 

 

 

 

 

 

رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏ تر است. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد. رجب ماه استغفار و طلب آمرزش امت پیامبر (ص) است.

ماههای رجب، شعبان و رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمی ‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است، کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از حضرت موسى بن جعفر(ع) روایت شده است که: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می گردد.

و همچنین فرمودند که رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.



ادامه ی مطلب

نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394


آسان گیری در ازدواج وزندگی

جهت دریافت بر روی لینک زیر کلیک نمایید



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394


جوانان در کلام رهبر

لطفا بر روی تصویر زیر کلیک نمایید
 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394


حاج اقا و کودک فقر
ﺣﺎﺝ آقا ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺯ ﺣﺞ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺧﻴﺎﺑﺎﻥ ﮐﻮﺩﮎ فقیری ﺭﺍ ﺩﻳﺪ ﮐﻪ ﻏﺬﺍﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﺎ سگی ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻴﮑﻨﺪ...
ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺭﻓﺖ ﻭ ﭘﺮﺳﻴﺪ :
ﭼﺮﺍ ﻏﺬﺍﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﻧﺠﺲ میدهی؟
ﮐﻮﺩﮎ ﺳﮓ ﺭﺍ ﺑﻮﺳﻴﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ :
ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﻫﻴﭻ حیوانی ﻧﺠﺲ ﻧﻴﺴﺖ این ﺳﮓ ﻧﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻧﻪ ﻏﺬﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻫﻴﭻ ﮐﺲ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﮐﻤﮑﺶ ﻧﮑﻨﻢ ﻣﻴﻤﻴﺮﺩ
ﺣﺎﺝ آقا ﮔﻔﺖ :
ﺳﮓ بی ﺧﺎﻧﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ آیا ﺗﻮ میتوانی ﻫﻤﻪ آنها ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺮﮒ ﻧﺠﺎﺕ دهی؟ آیا ﺗﻮ میتوانی ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ دهی؟
ﭘﺴﺮ نگاهی ﺑﻪ ﺳﮓ ﮐﺮﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ :
ﮐﺎﺭﯼ ﮐﻪ ﻣﻦ برای ﺍﻳﻦ ﺳﮓ ﻣﻴﮑﻨﻢ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﻬﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻣﻴﺪﻫﺪ . .

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


خودسازی است نه اصلاح دیگران

مطمئن ترین اصل در زندگی ، خودسازی است نه اصلاح دیگران

دو آتش نشان وارد جنگلی می شوند تا آتش کوچکی را خاموش کنند. آخر کــــار وقتی از جنگل بیرون می آیند و میروند کنار رودخانه، صورت یکی شان کثیف و آلوده به خاکستر شده و صورت آن یکی تمیز
سوال : کدامشان صورتش را می شوید ؟

آن که صورتش کثیف شده به آن یکی نگاه می کند و فکر میکند صورت خودش هم همانند او تمیز است.اما آن که صورتش تمیز است می بیند که سرتاپای رفیقش غبار گرفته است و به خودش می گوید : حتما من هم کثیفم، باید خودم را تمیز کنم .

حالا فکر کنید چند بار اتفاق افتاده کــــه دیگران از رفتار بد ما و یا ما از رفتار بد دیگــران بـــه شستشو و پالایش روح خودمــان پرداخته باشیم .

"وقتی فرد مقابل ما مهربان و خوب و دوست داشتنی است کمی باید به خودمان شک کنیم."



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


کشاورز و الاغ پیر
کشاورزی الاغ پیری داشت که یک روز اتفاقی به درون یک چاه بدون آب افتاد. کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست الاغ را از درون چاه بیرون بیاورد.
پس برای اینکه حیوان بیچاره زیاد زجر نکشد، کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا الاغ زودتر بمیرد و مرگ تدریجی او باعث عذابش نشود.
مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاک های روی بدنش را می تکاند و زیر پایش می ریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد، سعی می کرد روی خاک ها بایستد.
روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و در حیرت کشاورز و روستائیان از چاه بیرون آمد ...

نتیجه اخلاقی : مشکلات، مانند تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم: اول اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند و دوم اینکه از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود!



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


اقیانوس
درد من، درد من حصار برکه نیست، درد من زندگی با ماهیانی است که حتی یکبار، حتی یکبار به

 اقیانوس فکر نکردند، حتی یکبار به اقیانوس فکر نکردند . . .

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


فصل های زندگی
 
مردی چهار پسر داشت . آن ها را به ترتیب به سراغ یک درخت گلابی فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بود . پسر اول در زمستان ، دومی در بهار ، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفتند . سپس پدر همه را فراخواند و از آن ها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند ، درخت را توصیف کنند .
پسر اول گفت : درخت زشتی بود ، خمیده و در هم پیچیده . پسر دوم گفت : نه . درختی پوشیده از جوانه بود و پر از امید شکفتن . پسر سوم گفت : نه . درختی بود سرشار از شکوفه های زیبا و عطرآگین و باشکوه ترین صحنه ای بود که تابه امروز دیده ام . پسر چهارم گفت : نه !!! درخت بالغی بود پربار از میوه . پر از زندگی و زایش !
مرد لبخندی زد و گفت : همه شما درست گفتید ، اما هر یک از شما فقط یک فصل از زندگی درخت را دیده اید ! شما نمی توانید درباره یک درخت یا یک انسان بر اساس یک فصل قضاوت کنید . همه حاصل آنچه هستند و لذت ، شوق و عشقی که از زندگی شان برمی آید ، فقط در انتها نمایان می شود . وقتی همه فصل ها آمده و رفته باشند ! اگر در " زمستان " تسلیم شوید ، امید شکوفایی " بهار " ، زیبایی " تابستان " و باروری " پاییز " را از کف داده اید !
مبادا بگذارید درد و رنج یک فصل زیبایی و شادی تمام فصل های دیگر را نابود کند ! زندگی را فقط با فصل های دشوارش نبین ؛ در راه های سخت پایداری کن ، لحظه های بهتر بالاخره از راه می رسند !

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


خوشبختی
آدمی اگر فقط بخواهد خوشبخت باشد به زودی موفق میگردد ولی او می خواهد خوشبخت تر از دیگران باشد و این مشکل است زیرا او دیگران را خوشبخت تر از آنچه هستند تصور میکند....

 

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


تقسیم پول و بیماری
 

مردی در حالی که به قصرها و خانه های زیبا مینگریست به دوستش گفت : وقتی این همه اموال رو تقسیم میکردند


، ما کجا بودیم ؟؟؟


دوست او دستش رو گرفت و به بیمارستان برد و گفت : وقتی این بیماریها رو تقسیم میکردند ، ما کجا بودیم ؟؟؟



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


ملا نصرالدین

 

روزی دوستی از ملانصرالدین پرسید: ملا، آیا تا به حال به فکر ازدواج افتاده ای؟

ملا در جوابش گفت: بله، زمانی که جوان بودم به فکر ازدواج افتادم.

دوستش دوباره پرسید: خب، چه شد؟

ملا جواب داد: بر خرم سوار شده و به هند سفر کردم،

در آنجا با دختری آشنا شدم که بسیار زیبا بود،

ولی من او را نخواستم، چون از مغز خالی بود.

به شیراز رفتم: دختری دیدم بسیار تیزهوش و دانا،

ولی من او را هم نخواستم، چون زیبا نبود.

آخر به بغداد رفتم و با دختری آشنا شدم که

هم بسیار زیبا و هم اینکه خیلی دانا و خردمند و تیزهوش بود،

ولی با او هم ازدواج نکردم.

دوستش کنجاوانه پرسید: چرا؟

ملا گفت: برای اینکه او خودش هم به دنبال چیزی میگشت، که من میگشتم.

هیچکس کامل نیست.

پس بیایید اینگونه نگاه کنیم:

مرد را به عقلش، نه به ثروتش

*

زن را به وفایش، نه به جمالش

*

دوست را به محبتش، نه به کلامش

*

عاشق را به صبرش، نه به ادعایش

*

مال را به برکتش، نه به مقدارش

*

خانه را به آرامشش، نه به اندازه اش

*

اتومبیل را به کاراییش، نه به مدلش

*

دانشمند را به علمش، نه به مدرکش

*

مدیر را به عمل کردش، نه به جایگاهش

*

نویسنده را به باورهایش، نه به تعداد کتابهایش

*

شخص را به انسانیتش، نه به ظاهرش

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


مشکلات و سختیهای بزرگ

     

در برابر مشکلات و سختیهای بزرگ٬

همچون کوههای سر به فلک کشیده محکم و استوار باشید و

به خاطر داشته باشید که :

تنها دلیل ترس کلاغها برای نزدیک شدن به مزرعه٬

فقط و فقط استقامت مترسک میباشد٬

نه شکل و قالب بیجان مترسک.

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


ببخشید، شما خدا هستید؟

با تشکر فراوان از

 

وبلاگwww.rozsamad.blogfa.com، چرا که تمام

مطالب 7اردیبهشت94ازاین وبلاگ گرفته شده است

پسرک ، در حالی ‌که پاهای برهنه ‌اش را روی برف جابه‌ جا می ‌کرد تا شاید سرمای برف‌ های کف پیاده ‌رو کم ‌تر آزارش بدهد ، صورتش را چسبانده بود به شیشه سرد فروشگاه و به داخل نگاه می ‌کرد .
شب کریسمس بود و هوا ، سرد و برفی . 

پسرک ، در حالی ‌که پاهای برهنه ‌اش را روی برف جابه‌ جا می ‌کرد تا شاید سرمای برف‌ های کف پیاده ‌رو کم ‌تر آزارش بدهد ، صورتش را چسبانده بود به شیشه سرد فروشگاه و به داخل نگاه می ‌کرد . 

در نگاهش چیزی موج می ‌زد ، انگاری که با نگاهش ، نداشته ‌هاش رو از خدا طلب می ‌کرد ، انگاری با چشم‌ هاش آرزو می ‌کرد . 

خانمی که قصد ورود به فروشگاه را داشت ، کمی مکث کرد و نگاهی به پسرک که محو تماشا بود انداخت و بعد رفت داخل فروشگاه . چند دقیقه بعد ، در حالی ‌که یک جفت کفش در دستانش بود بیرون آمد .

- آهای ، آقا پسر !
پسرک برگشت و به سمت خانم رفت . چشمانش برق می ‌زد وقتی آن خانم ، کفش‌ ها را به ‌او داد . پسرک با چشم ‌های خوشحالش و با صدای لرزان پرسید :
- شما خدا هستید ؟
- نه پسرم ، من تنها یکی از بندگان خدا هستم !
- آها ، می‌ دانستم که با خدا نسبتی دارید !

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 7 ارديبهشت 1394


حجاب در نظر حضرت زهرا (سلام الله علیها)

چند روایت درباره اهمیت حجاب در نظر فاطمه زهرا (علیهاسلام):
حضرت موسی بن جعفر علیه السلام از پدران گرامیش از حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نقل فرمود که:
روزی شخص نابینایی اجازه ورود خواست. فاطمه (علیهاسلام) برخاست و چادر به سر کرد.
رسول خدا فرمود:« چرا از او رو می‌گیری، او که تو را نمی‌بیند؟»
فاطمه عرض کرد:« او مرا نمی‌بیند، اما من که او را می بینم. و او اگر چه مرا نمی‌بیند ولی بوی مرا که حس می‌کند.»
رسول خدا فرمود:«شهادت می دهم که تو پاره تن منی.»

روزی رسول خدا از اصحاب خود پرسید:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش کدام است؟» اصحاب نتوانستند جواب بدهند. این سؤال به گوش فاطمه (علیهاسلام) رسید. فاطمه فرمود:« نزدیکترین حالات زن به پروردگارش وقتی است که در خانه اش بنشیند (و خود را در کوچه و بازار، جلو چشم نا محرمان قرار ندهد.)»
وقتی رسول خدا این سخن را شنید، فرمود:« فاطمه پاره تن من است.»

امیرالمؤمنین (علیه السلام) می‌فرماید: روزی رسول خدا از ما پرسید:« بهترین کار برای زنان چیست؟»
فاطمه (علیهاسلام) پاسخ داد:« بهترین کار برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنها را نبینند »
رسول خدا فرمود:« فاطمه پاره تن من است »

رسول خدا بعد از ازدواج فاطمه (علیهاسلام) کارها را بین او و علی (علیه السلام) تقسیم کرد و فرمود: کارهای منزل با فاطمه و کارهای خارج از منزل با علی.
فاطمه (علیها سلام) می‌فرماید:« هیچ کس نمی‌‌داند من چقدر خوشحال شدم که رسول خدا مرا از ظاهر شدن در پیش چشم مردان معاف کرد.»

روزی فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به
اسماء فرمود:« چه بد است این تخته‌هایی که بدن مرده را برای تشییع جنازه روی آن می‌گذارند! زیرا وقتی زنی را روی آن قرار می دهند و پارچه ای بر بدنش می کشند، حجم بدن او معلوم است.»
اسماء گفت:« من که در حبشه بودم، می‌دیدم مردم آنجا تابوتی از چوب درست می‌کردند و مرده را داخل آن می‌گذاشتند.»
سپس اسماء با چوب خرما تابوتی لبه‌دار درست کرد و به فاطمه علیهاسلام نشان داد. حضرت فاطمه بسیار خوشحال شد و فرمود:« این خیلی خوب است. وقتی مرده را داخل آن قرار دهند و پارچه‌ای روی آن بکشند، دیگر معلوم نمی‌شود مرده مرد است یا زن.» و فرمود:« پس از مرگم، مرا در همین تابوت بگذارید.»



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در سه شنبه 8 ارديبهشت 1394


دلنوشته اي در حمايت از پيام آور حق "حضرت محمد(ص)"

بسم رب محمد صلی الله علیه وآله وسلم

سلام خدا برتوای پیام آورحق,ای رحمه للعالمین,رسول عشق ,سلام برتوای پیامبرخوبی ها,ای ختم المرسلین,ای عزیزترین خلق خدا

دلم شکست وقتی شنیدم دوباره مجنونی,تیردشمنی وبی خردی اش را به سوی این راه نشانه گرفته است تاشاید بتواند درمقابل دین الهی ووحدت اسلامی بایستد اما از وعده ی خداوند بیخبراست که فرمود:میخواهند نور خدا رابادهان خود خاموش کنند وحال انکه خداگرچه کافران ناخوش افتد نورخود را کامل خواهد گردانید.

پیامبر بزرگ اسلام آنقدر شان و مرتبتشان بالاست که چیزی از اعتبار ایشان نمیکاهد وروز به روز در نزد مردم عزیز تر میشوند زیرا همه ی ما میدانیم که سرچشمه ی نور ازهر بدی و زشتی پاک است واین نشریه هانمیتواند روح عظیم پیامبرمان را لکه دار کنند.پیامبر ما پدید آورنده خوبی وزیباییست وزمانیکه ایشان بدنیا آمدن بتهای خانه کعبه شکستند و چون شب فرا رسید فریادی ازآسمان شنیده شد که حق آمدوباطل رفت.

همه ی ما میدانیم که آمریکا وسران کفر ازوحدت مسلمانان و بیداری اسلامی هراسانند,پس ای مسلمان اینک چه جا ی نشستن!که سکوت تلخ تودر قبال این فتنه خود گناهی نابخشودنیست اکنون برخیز که هنگام غیرت است.

ای دستهای خبیث پشت پرده به یادداشته باش,تاآخرین قطره خونمان اجازه نخواهیم داد پرچم اسلام وناب محمدی به دست کفربیفتد وباجان و دل همیشه مدافع اسلام و دین خواهیم بود به امید الله.

لبیک یا رسول الله



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


مگر امت من با تو چه كـــــــــرده اند...

روزى شيطان در گوشه مسجد الحرام ايستاده بود. حضرت رسول (صلى الله عليه و آله) هم سرگرم طواف خانه كعبه بودند. وقتى آن حضرت از طواف فارغ شد، ديد ابليس ضعيف و نزار و رنگ پريده ، كنارى ايستاده است ، فرمود:اى ملعون ! تو را چه مى شود كه چنين ضعيف و رنجورى ؟!

گفت : از دست امت تو به جان آمده و گداخته شدم . فرمود: مگر امت من با تو چه كرده اند؟

گفت : يا رسول الله ! چند خصلت نيكو در ايشان است ، من هر چه تلاش ‍ مى كنم اين خوى را از ايشان بگريم نمى توانم . فرمود: آن خصلت ها كه تو را ناراحت كرده كدام اند؟گفت :

 اول اين كه ، هرگاه به يك ديگر مى رسند سلام مى كنند، و سلام يكى از نامهاى خداوند است.  پس هر كه سلام كند حق تعالى او را از هر بلا و رنجى دور مى كند. و هر كه جواب سلام دهد، خداوند متعال رحمت خود را شامل حال او مى گرداند.

دوم اين كه ، وقتى با هم ملاقات كنند به هم دست مى دهند. و آن را چندان ثواب است كه هنوز دست از يك ديگر برنداشته حق تعالى هر دو را رحمت مى كند.

سوم ، وقت غذا خوردن و شروع كارها "بسم الله"  مى گويند و مرا از خوردن آن طعام و شركت در آن دور مى كنند.

چهارم ، هر وقت سخن مى گويند:  "ان شاءالله" بر زبان مى آورند و به قضاى خداوند راضى مى شوند و من نمى توانم كار آنها را از هم بپاشم ، آنان رنج و رحمت مرا ضايع مى كنند.

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


چرا شرکت کردن در راهپیمایی ۲۲ بهمن مهم است؟

۳۶ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشت. ۳۶ سال شعار دادیم، به بعضی از اهداف انقلاب اسلامی مان دست یافتیم و برای دستیابی به بعضی دیگر سخت در تلاش هستیم. اما سوالی مطرح است: چرا باید برای آن چه که سال ها از حصول اش می گذرد یعنی لفظ " انقلاب اسلامی" دوباره به خیابان بیاییم و "شعار بدهیم" ؟

این سوال پاسخ های زیادی دارد یکی این است که تکرار شعار، گفتمان ساز است. وقتی بعد از۳۶ سال مجددا یک صدا با وحدت کلمه فریاد می زنیم "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" یعنی استقلال ایران به اندازه ای مهم است که خون برایش داده ایم آن هم نه خون تصادفی . خون بهترین جوانان و پیران این کشور پای دانه حکومت اسلامی ریخته شده است، نگاه نکنید به امروز که خون مصطفی احمدی روشن درخت تنومند و پر ریشه جمهوری اسلامی را سیراب می کند. روزی کسانی با از خودگذشتگی و تنها سلاح شان یعنی "الله اکبر" به جنگ همه دنیای کفر برخواستند. امیدشان به خدا بود اما ته دلشان شاید هرگز امروز ایران اسلامی را تصور می کردنند.

برای احترام و گرامیداشت یاد آنها می آییم و با صفوف به هم پیوسته اعلام می کنیم ما هم حاضریم برای اهداف آنها، خون بدهیم، فداکاری کنیم و سختی ها را تحمل کنیم.

پس شعار دادن چندان بی فایده هم نیست. اگر ۳۶ سال مداوم شعار هایمان را تکرار نمی کردیم شاید امروز در یکی از پیچ های تاریخی راه را به اشتباه رفته بودیم و انقلاب اسلامی در یکی از گردنه های سخت دوران از دست رفته بود.

شعار دادن و اعلام آمادگی این قدر مهم است که دشمن را وادار می کند دست به هجو و تخریب عقلانیت خود بزند. یک روز صحبت از درختانی است که در مسیر راهپیمایی کاشته شده اند و روزی دیگر سخن از اتوبوس و ساندیس و اضافه حقوق می کند! حتی گاهی سکه طلا می بیند در مشت های گره کرده ما که بی توجه به آن چه در بی بی سی و الجزیره و العربیه و انواع و اقسام پرس هایش به نمایش می گذارد تنها به یک صدا گوش می دهیم...ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم!


 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


معامله با خدا

آقای مجتهدی تهرانی نقل کرده است که آیة الله حاج میرزا علی مشکینی فرمودند: در ایامی که تحصیل می کردم؛ یک روز 5 ریال بیشتر پول نداشتم. روزی در خیابان راه می رفتم یکی از طلاب به من رسید و گفت: 5 ریال داری به من قرض بدهی؟ با خود گفتم: اگر این پول را به او بدهم خود بی پول می مانم. ولی با خود فکر کردم که کار این بنده خدا را راه می اندازم؛ خداوند کریم است. پول را به او دادم. چند قدمی که رفتم؛ یکی از همشهری های من، از اهالی مشکین شهر به بنده رسید؛ با هم مصافحه کردیم. موقع خداحافظی پولی در دست من گذاشت و رفت. چون نگاه کردم؛ دیدم 5 تومان است.

باز یکی از طلاب به من رسید و از من 5 تومان قرض خواست. این دفعه نیز گفتم خدا کریم است. اکنون که این آقا معطل است؛ کار او را راه بیندازم. پول را به او دادم. چون مقداری جلوتر رفتم؛ یکی دیگر از همشهری های خود را دیدم. پس از مصافحه و احوالپرسی موقع خدا حافظی، پولی در دست من گذاشت و رفت. چند قدم جلوتر رفتم نگاه کردم دیدم 50 تومان است.

ناگاه یاد این آیه شریفه افتادم که «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها»(انعام، آیه 160) یعنی هر کس عمل نیکی انجام دهد ما ده برابر به او پاداش می دهیم. دیدم بار اول 5 ریال داشتم. چون به یک نیازمندی قرض دادم؛ 50 ریال خدای کریم رساند و چون 50 ریال را قرض دادم؛ خداوند کریم در عوض 50 تومان یعنی درست ده برابر رسانید.

ایشان فرمودند هر چه منتظر شدم و دعا کردم که کسی پیدا شود این 50 تومان را قرض بگیرد بلکه 500 تومان شود دعایم مستجاب نشد.

                                               مردان علم در میدان عمل، جلد 6، اثر سيد نعمت الله حسينی


نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


گوش الاغي، نمايي جديد از تهاجم فرهنگي

 

 

مدّت زمان کوتاهی است که در کشور عزیزمان ایران، یک «عمل زیبایی» مد شده است که انسان را به شگفتی و تعجب وا داشته است.  عملی که الاغ یکی از منابع الهام طراحان مد و زیبایی در دنیا قرار گرفته است و آن عمل زیبایی گوش به نام «گوش الاغی» می‌باشد که در بین جوانان مرفه ایرانی شیوع پیدا کرده است، هر چند این عمل زیبایی به تازگی در ایران رواج یافته است، اما شروع آن در سال‌های گذشته در آمریکا و اروپا بوده است که روزنامه هافینگتون‌پست در سال 2011 از این نوع عمل، به  «گوش‌های جنّی» یاد کرده است.[1]

نکته بسیار مهم و قابل تأمل، آمارهای بسیار وخیم و تکان دهنده در رشد و افزایش عمل‌های زیبایی به خصوص عمل بینی در بین جوانان می‌باشد، که متاسفانه طبق آمار انجمن تحقیقات راینولوژی ایران، سالانه بیش از ۸۰ هزار جراحی زیبایی بینی در کشور، انجام می‌گیرد که به نسبت جمعیت، چیزی حدود هفت برابر کشور آمریکا می‌باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ۵۰ درصد مراجعان برای انجام جراحی بینی واقعاً نیازی به این عمل ندارند، که سنّ اغلب افرادی که اقدام به عمل زیبایی می‌کنند، در بین 17 تا 25 سالگی می‌باشد.[2]

علت عمده گرایش جوانان به عمل‌های زیبایی، نقص ظاهری نیست، بلکه علت اساسی را باید در مشکلات روحی، روانی و ذهنی جستجو کرد. اغلب کسانی‌که به عمل‌های زیبایی دست می‌زنند از تصویر ذهنی خود، ناراضی بوده و با آن مشکل دارند به بیان دیگر از عدم اعتماد به نفس و خلأ شخصیتی خود، رنج ‌می‌برند که چشم‌ و هم‌چشمی‌ها و مطرح شدن در جمع اقوام و دوستان و گرایش به نیازهای کاذب جامعه، یکی دیگر از علت‌های این اقدام است که همه این‌ها به عدم عزّت نفس و همان عدم درک صحیح از شخصیت وجودی و حقیقت انسانی خود، بر‌می‌گردد.

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


فرمـــــــــــان ايست

فراموش نمي كنم در كوپه ترن، با يك دانشمندي كه دكتر داروساز بود، هم صحبت شدم، از هر دري سخن به ميان آمد، در ميان حرفهايش قصه لطيف و زيبائي گفت كه دوست دارم شما هم آن را بشنويد، گفت:
روزي براي انجام مأموريت، سوار هواپيماي غول پيكر جت شدم كه از آبادان به تهران پرواز مي كرد، وقتي كه هواپيما از زمين برخاست با خود گفتم: بنازم به مغز بشر، چه اعجوبه اي ساخته؟ دستت درد نكند بشر چه خدمت بزرگي كردي، من كه مي بايست اين راه طولاني فاصله آبادان تا تهران را ماهها بپيمايم، يكساعته مي پيمايم، آفرين بر تو اي بشر، زنده باد فكر و مغز و انديشه ات اي بشر.
ولي حتي يكبار هم به ذهنم نيامد كه بگويم بنازم بدست قدرتت اي خداي بزرگ كه چنين استعداد و مغزي به بشر دادي، تا اين اعجوبه را ساخت.
در اين فكرها غرق بودم، حدود يك ربع ساعت از حركت هواپيما بيشتر نمي گذشت، كه ناگهان از سوي ناظم هواپيما با بلندگو اعلام شد: نظر به اينكه هوا طوفاني و نامساعد، است و ادامه حركت به تهران خطرناك به نظر مي رسد، هم اكنون به آبادان برمي گرديم.
تا اين اعلام را شنيدم، ناگهان اين آيه قرآني همچون زنگ در كنار لاله گوشم به صدا در آمد: يسبح لله ما في السماوات و ما في الارض؛ آنچه در آسمانها و زمين است، خدا را مي ستايند.
افسوس خوردم كه چرا من فقط بشر را ستودم، حتي يك بار نگفتم بنازم به قدرت خدا.
به خود گفتم ديدي همين اعجوبه غول پيكر، با فرمان ايست خدا، به جلو نرفت و برگشت، بنابراين همه امور در دست او است، نخست بايد او را ستود، و سپس از تلاش هاي طاقت فرساي بشر براي پيشبرد تمدن علم و صنعت تمجيد و سپاس كرد، از آن پس نخست از خداوند مهربان سپاس ‍ مي كنم، بعد از بندگانش، همان خدايي كه بزرگترين نقشه خائنانه امپرياليسم آمريكا را در حمله نافرجام هواپيماهاي مجهز خود به تهران براي نجات جاسوسها، آن چنان شكست مفتضحانه داد كه مي توان آن را از شگفتيهاي حوادث عصر حاضر خواند.

                                                          سرگذشتهاي عبرت انگيز/ محمد محمدي اشتهاردي



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


اعمال هنگام خواب

 

حضرت زهرا سلام (عَلَیْهاالسَّلام) فرمودند:

يكشب رختخوابم را پهن كرده بودم و مي خواستم بخوابم ، حضرت رسول (صَلَّی‌اللّهُ‌عَلَیْهِ‌وَ‌الِه) بر من وارد شد و فرمودند: اي فاطمه ! نخواب ، مگر چهار عمل را بجا آوري . گفتم : آن چهار عمل چيست ؟! فرمود:

اول : ختم قرآن كن . دوم : پيغبران را شفيع خود گردان . سوم : مؤ منين را از خود خوشنود گردان . چهارم : حج و عمره را بجا آور.

سپس مشغول نماز شدند، من منتظر ماندم تا نماز حضرت تمام شد، گفتم : يا رسول اللّه ، مرا امر فرموديد: به چهار چيز كه قدرت انجام آن را دراين وقت ندارم . آن حضرت تبسمي كردند و فرمودند:
[1] هر وقت خواستي بخوابي «قل هو اللّه احد» را سه مرتبه خوان ، مثل اين است كه قرآن را ختم كردي يعني ثواب ختم قرآن را برايت مي نويسند.

[2] وقتي كه بر من و پيغبران قبل از من صلوات بفرستي ، ما در روز قيامت شفيعان تو خواهيم بود. يعني بگويي : «سَلامٌ عَلَي جَميعِ الاْ نْبياء و المُرسَلين»

[3] وقتي براي مؤ منين استغفار بگويي ، يعني بگويي : «اَللّهُمَّ اغْفِر المُؤ منينَ و المُؤ منات» . پس تمام آنها از تو خوشنود مي شوند.

[4] و وقتي بگويي : «سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُالِلّهِ وَلا اِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَكْبَرُ». پس حج و عمره بجا آوردي .
                                          

                                            داستانهايي از اذکار ختوم و ادعيه مجرب / علي مير خلف زاده



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


تبریک نوروز فاطمـــــــــی

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار

یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

بهار را با یاد او آغاز می کنیم چراکه تمام هستی قطره ای از دریای بیکران

عطوفت فاطمه است.

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد

رابه تمامی عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت

را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان مسئلت مینماییم...

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


میلــــــــاد فاطمــــــــه زهــــــــرا(س)

شیعیان گوش ســپارید نـــدا می‌آیـــد      هر دم این بانگ ز ارض و ز سما می‌آیــد
 ذات حق فخر نماید به چنین محبوبی       شیعیان ام ابیهاست  ز جنان می‌آید

آسمان می‌خندد. زمین پایکوبی می‌کند. در زمین و آسمان هنگامه‌ای برپاست. آسمانیان سردرگوش هم گذاشته، با شادی و سرور، سرود مقدم دلدار را زمزمه می‌کنند. ملائک زمان و زمین را گلباران می‌کنند. از خانه خدیجه نوری می‌درخشد که عالم را روشن کرده است. فرشتگان صف به صف ایستاده‌اند تا خداوند به آنان اذن ورود به این خانه بهشتی را عنایت فرماید. به خود می‌بالند که می‌خواهند روی دلارای محبوبه خدا را تماشا کنند. بر یکدیگر سبقت می‌گیرند تا تبریک و سلام خدا را بر خدیجه عرضه دارند.
 چشمان زیبای پیامبر غرق آبی بیکران آسمان است و قلب و روحش در حال سجده شکر. معبود بی‌همتا را سپاس و تقدیس می‌گوید که فرزندی را به او عطا فرموده که مایه مباهات و فخر عالم و عالمیان است. پیک حق آمد و بر او خواند: «انا اعطیناک الکوثر، فصل لربک وانحر، انّ شانئک هو الأبتر»؛
 کوثری عطا کردیم که چشمه همیشه جوشان رحمت است و فقط صاحبدلان و موالیان می‌توانند از این چشمه لایزال سیراب شوند.
 باران رحمت الهی، با قدم‌های نازنین این مولود بر تمام زمین‌ها و زمان‌ها باریدن آغاز کرد و کسی که محبت این حوریه بهشتی را در دل و جان بپروراند، باران رحمت بر او می‌بارد. این چشمه همیشه جوشان، فاطمه است که دست دوستان را می‌گیرد و تنهایشان نمی‌گذارد، به راستی چه نام برازنده‌ای دارد.
دست پدر را در تنهایی‌هایش می‌گیرد و ام‌ابیهای پدر می‌شود. با دیدن فاطمه است که چشم پدر روشن می‌شود و غم از خانه دلش رخت می‌بندد.
 آری! فاطمه است که اگر به سویش دست نیاز از جان و دل برآوری، حتماً دست‌های خالی‌ات را می‌گیرد و از صخره‌ها و سنگلاخ‌ها عبورت می‌دهد؛ ولی با وجود این همه لطف و محبت باز هم آن‌چنان که باید… .
خدایا! به خاطر وجود این ستارگان تابناک که شب‌های تار زندگی را روشن می‌سازند تا مسیر رسیدن به تو را گم نکنیم، سپاسگزارم و در دل زمزمه می‌کنم: «فتبارک الله احسن الخالقین.»
 خدایا! میلاد فاطمه را (که حوریه‌ای است بسان آدمی) تبریک می‌گویم. به مادرش و به پدر و همسرش که چشمانشان محو خلقت زیبای توست.



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


آداب همنشيني

 

با تشکر فراوان از

 

وبلاگwww.borna-shia.blogfa.com، چرا که تمام

مطالب 8اردیبهشت94ازاین وبلاگ گرفته شده است

امام صادق (علیه السلام ) فرمود: پدرم از پدرش امام سجاد (علیه السلام) نقل كرد كه فرمود: اي فرزندم متوجه باش كه با پنج شخص ، همنشيني نكني و با آنها گفتگو و رفاقت در راهي ننمائي ، پرسيدم پدر جان آنها كيانند؟ فرمود:
1- زنهار كه با دروغگو همنشين مشو، زيرا او مثل سرابي است كه دور را نزديك و نزديك را در نظرت دور، جلوه مي دهد. 2- برحذر باش كه با فاسق و گنهكار همنشين شوي ، زيرا او تو را به يك لقمه يا كمتر مي فروشد. 3- و بپرهيز از همنشيني با بخيل ، زيرا او مال خود را در سخت ترين نيازهايت از تو دريغ دارد. 4- و حتماً با احمق (كم عقل) همنشين مباش ، زيرا او مي خواهد به تو سود رساند، ولي (بر اثر حماقت) به تو زيان مي رساند. 5- و مبادا با آن كس كه قطع رحم كند، رفاقت كني كه من او را در سه مورد از قرآن ، ملعون يافتم .

الف : در سوره محمد آيه 22 و 23 مي خوانيم :
فهل عسيتم ان توليتم ان تفسدوا في الارض و تقطعوا ارحامكم - اولئك الذين لعنهم اللّه فاصمهم واعمي ابصارهم . ترجمه :اما اگر روي گردان شويد آيا جز اين انتظار مي رود كه در زمين فساد كنيد و قطع رحم نمائيد - آنها كساني هستند كه خداوند آنها را از رحمتشان دور ساخته ، پس گوشهايشان را كر و چشمهايشان را كور ساخته است .

ب : در سوره رعد آيه 25 مي خوانيم :

والذين ينقضون عهداللّه من بعد ميثاقه و يقطعون ما امراللّه به ان يوصل و يفسدون في الارض اولئك لهم اللعنة ولهم سوء الدار. ترجمه : و آنها كه عهد الهي را پس از محكم كردن مي شكنند و پيوندهائي را كه خداوند به آن امر كرده است ، قطع مي كنند و در روي زمين فساد مي نمايند براي آنها لعنت ، و بدي مجازات در سراي آخرت است .

ج : و در سوره بقره (آيه 27) مي خوانيم :

الذين ينقضون عهداللّه من بعد ميثاقه و يقطعون ما امراللّه به ان يوصل و يفسدون في الارض اولئك هم الخاسرون . يعني : (فاسقان آنها هستند كه) پيمان خدا را پس از آنكه محكم ساختند مي شكنند و پيوندهائي را كه خدا دستور داده برقرار سازند، قطع مي نمايند و در جهان ، فساد مي كنند، اينها زيانكارانند.

                                                                    داستان دوستان/محمد محمدي اشتهاردي



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 8 ارديبهشت 1394


عید سعید غدیر خم

 

خجسته عید سعید غدیر خم ، عید امامت و ولایت ، بر دل دادگان آستان هدایت و شیعیان رهرو سعادت مبارک و تهنیت باد.


http://s5.picofile.com/file/8132787768/signbot_1_.gif



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


علی وارث علم رسول الله

دیدار با امام زمان عج

 

غدیر یادآور عهد من و توست ،عهدى که سالهاست ما و پدران ما با همه وجود آن را پاس داشته ‏ایم.
غدیر داستان دیروز نیست،چراغى است که امروزمان را مى ‏افروزد و ولایت ، ریسمانى الهى است که همیشه وهمه جا ما را به سوى خود فرا مى ‏خواند،آنکه به این ریسمان الهى در آویزد از دنیا بگسلد؛ آنکه سایه پر مهر و بى بدیل ولایت رابر سر گسترد، سر بر آستان هیچ کس جز خدا فرو نیاورد.
هر که حق را با امام على، (ع)، و اولاد طاهرینش، بشناسد؛در میان قرائتهاى رنگ رنگ و پر فریب٬ سرگردان نگردد و آنکه عهدشکنان غدیر رابخوبى بشناسد، امروز نیز دست پر نیرنگ فرزندانشان را به یارى و بیعت در دست نگیرد.
غدیر على، هنوز هم چشمه اى لبریز از آب حیات و دریایى موّاج از کرامتها و فضایل است.
غدیر، دریایى از باور و بصیرت، در کویر حیرت و هامون ضلالت است تا کام جان هااز آن سیراب شود.
غدیر، یک کتاب مبین است، سندى براى تداوم خط رسالت در جلوه امامت.
 غدیر، براى تشنگان، چشمه زلال هدایت است، و براى ره گم کردگان، صراطى است.که به سنّت پیامبر منتهى مى شود.
غدیر، عید ولایت است.اگر امّت، غدیرها را پاس بدارند، عاشورا هاى مظلومیت و کربلاهاى خون و شهادت پیش نمى آید و خورشید امامت، در محاق خلافت قرار نمى گیرد.
امّت بى امام، و راه بى علامت و شب بى چراغ ، کشتى بى ناخدا، دشت بى چشمه، و . . . قنات خشکیده و بى آب! . . . 
رهشناس تر از «مولود کعبه» کیست؟ و قاطع تر از «ابوتراب» و پسندیده تر از «مرتضى» و والاتر از«على» کدام است؟
غدیر، نشان دادن خورشید به گرفتاران ظلمت است.
غدیر، روز تکمیل دین و اتمام نعمت است.
خجسته عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، بر دل دادگان آستان هدایت و شیعیان رهرو سعادت مبارک و تهنیت باد.



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


من کنت مولاه فهذا علی مولا

دیداربا امام زمان عج
http://s5.picofile.com/file/8132787768/signbot_1_.gif



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


علی ولی الله

دیدار با امام زمان عج



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


السلام علیک یا مولود کعبه

دیدار با امام زمان عج



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


بعدا توبه می کنیم

1_siBO1RZk_535.jpg



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


هزار بمب به فرق سرم فرود آیدخراش ناخنی اما به کربلا نرسد

 

مهدی جان

زمانه بر سر جنگ است و خونریزی

کسی بجز تو به داد شیعه ها نرسد

دعا بکن گل نرگس که صدمه ای دیگر

به کاظمین و نجف یا به سامرا نرسد

هزار بمب به فرق سرم فرود آید

خراش ناخنی اما به کربلا نرسد



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


امامم دلم برایت تنگ است

دیدار با امام زمان عج

آیت الله سید محمد باقر ابطحی اصفهانی میگوید:

شبی در عالم رویا "امام زمان علیه السلام" را دیدم. به ایشان عرض کردم:

چه کنم که به شما نزدیک شوم؟

به زبان فارسی فرمودند:

" عملت را عمل امام زمان قرار بده ".

من به ذهنم رسید که یعنی: در مورد هر کاری ببین اگر "امام زمان علیه السلام"

این کار را میکند تو هم انجام بده.

عرض کردم: و هو الامل. این آرزوی من است.

پرسیدم:چه کنم که در این امر موفق باشم؟

فرمود:

"الاخلاص فی العمل" در کارهای خود اخلاص داشته باشید!

 

شیفتگان "حضرت مهدی علیه السلام" _ ج 1 ص     ۲۶۱

http://s5.picofile.com/file/8132787768/signbot_1_.gif



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 فروردين 1394


شیعه ام

 


با تشکر فراوان از وبلاگ

 

 

           http://almontazeralmahdi.blogfa.com♥دیدارباامام زمان(عج)                                   

 

چراکه تمام مطالب 25/مهر/93 از این وبلاگ گرفته شده است

 

 

به شیعه بودنم افتخار میکنم...

http://s5.picofile.com/file/8132787768/signbot_1_.gif

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 25 مهر 1393


امام زمان در قرآن- الرحمن : 41

حق والدین بر فرزند از نگاه قران

برروی تصویر کلیک نمایید

 

درباره آیه« یعرف المجرمون بسیما هم فیوخذ بالنواصی والاقدام» (الرحمن: 41 )؛ مجرمان از چهره هایشان شناخته می شوند و آن گاه آنها را از موهای پیش سر و پاهایشان می گیرند.

از امام صادق علیه السلام روایت شده که از معاویه دهنی پرسید:

« ای معاویه! چه می گویند در تفسیر این آیه؟»

معاویه پاسخ داد: « معتقدند که خداوند تبارک و تعالی در قیامت مجرمان را به چهره هایشان می شناسد، پس در مورد آن ها دستور می دهد و موهای پیش سر و پاهایشان گرفته می شود و در آتش انداخته می شود !»

امام علیه السلام فرمود: « چگونه خداوند جبّار نیازمند شناسایی مخلوقاتی است که آن ها را به وجود آورده است و آن ها خلق او هستند.»

معاویه پرسید: « فدایت گردم! پس معنای آیه چیست؟»

امام علیه السلام فرمود: « وقتی که قائم ما علیه السلام قیام کند، خداوند علامت و نشانه ای به او می بخشد که دستور می دهد موهای پیش سر و پاهای کافر گرفته شود و محکم با شمشیر زده می شود. »

منابع :

بحار الانوار 52 / 320 حدیث 26 --------- بصائر الدرجات

51 / 58 حدیث 54 -------- غیبه النعمانی

مراجعه شود به:

 



نوشته شده توسط خادم المهدی (عج) در 9 ارديبهشت 1394


:: خطبه ی بدون نقطه حضرت علی ابن ابیطالب (ع)
:: سخنان پیامبر درباره ماه مبارك رمضان
:: فضيلت ماه مبارك رمضان
:: ماه رمضان
:: روزه قلب
:: درهای رحمت الهی
:: کلیپ نیمه شعبان ۱۴۳۵-علی فانی
:: فضیلت واعمال ماه شعبان
:: اعیاد شعبانیه مبارک باد
:: ولادت امام علی(ع) مبارک باد
:: مدح بسیار زیبای امام علی (ع)
:: عناوین مقالات درس بررسی موارد خاص
:: اعمال ماه رجب المرجب
:: آسان گیری در ازدواج وزندگی
:: جوانان در کلام رهبر
:: حجاب در نظر حضرت زهرا (سلام الله علیها)
:: مقدمه
:: نگاه اسلام به آشنايي بين دختر و پسر پيش از ازدواج
:: کي مي توان ازدواج كرد؟
:: درس هايي از ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علي (ع) براي خانواده‌ها
:: چند سوال مهم براي جلسات خواستگاري
:: ازدواج عاملي براي دستيابي به روزي
:: ازدواج از ديدگاه سه دين بزرگ الهي
:: نیازهای جوانان و نوجوانان
:: آموزش مهارت های زندگی ( ویژه جوانان و نوجوانان)
:: مشکلات نوجوانی و راهکارهای عملی والدین
:: مطالعه انحرافات و كجروي هاي اجتماعي
:: آیا استقلال دادن به نوجوان كار درستی است
:: مقدمه‌ای بر رفتارشناسی نوجوان
:: نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات اجتماعی فرزندان
:: کنترل رفتارهاي ناهنجار در نوجوانان
:: جوان وجواني5
:: جوان وجواني4
:: جوان وجواني3
:: جوان وجواني2
:: جوان از نگاه امام خمینی رحمه الله
:: جوان وجواني1
:: جوان و دوستي با خدا
:: اهمیت دوران جوانی
:: جوان و آسيب هاي اجتماعي
:: جوان و آموزه‏هاى تعالى‏بخش
:: جوان و زمینه‌های انحطاط
:: جوانی دوره ای سرشار از انرژی
:: چگونه می توان میان جوان و نماز پیوند آفرید؟
:: ویژگی های جوانی و شیوه های صحیح بهره مندی از آن (2)

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد





تقدیم به همه مهدی باوران و مهدی یاوران




:: مهر 1394;
:: تير 1394;
:: خرداد 1394;
:: ارديبهشت 1394;
:: مهر 1393;
:: شهريور 1393;
:: اسفند 1391;
:: بهمن 1391;
:: آبان 1391;
:: اسفند 1390;
:: بهمن 1390;
:: دی 1390;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by javanenab